Ízületi gyulladásra házi gyógymód, drága krémek elkerülésével

Az ízületi gyulladás egy ízületi betegség, melynek során az ízületek megduzzadnak és jelentős fájdalmat okoznak. Az ízületi gyulladásnak több típusa létezik, de a legelterjedtebb a csont-ízületi gyulladás. 

Gyógynövényekkel az ízületi gyulladások ellen! 

Ha félünk a tablettáktól vagy az injekcióktól, akkor van egy jó hírünk: léteznek alternatívák. A továbbiakban a köszvény kezelésére használt gyógynövényekről lesz szó. Ízületi fájdalmai vannak, vagy megdagadtak az ízületei? Ha igen, valószínűleg ízületi gyulladásban szenved.

A csont-ízületi gyulladás, a köszvény leggyakoribb fajtájának, fő jellemzője az ízületek begyulladása. Az ízületi gyulladások antibiotikumos vagy fájdalomcsillapítók általi kezelésétől az ájurvedás kezelésig kevés lehetőség van a betegség kezelésére.

 

 

Azok számára, akik nem szeretik a tablettákat, szirupokat vagy injekciókat, mindig ott áll a lehetőség a betegség gyógynövényekkel való kezelésére. Ez egy biztonságos módszer, mivel ezeknek a gyógynövényeknek szinte egyáltalán nincsenek mellékhatásai. Rengeteg gyógynövény létezik, amelyeket az ízületi fájdalmak csökkentésére használnak. Ezek használata most már nemcsak a Távol-Keletre korlátozódik, hanem világszerte egyre gyakoribb.

 

Lucerna

 

Ez a legnépszerűbb gyógynövény, amit az ízületi gyulladás kezelésére használnak. Alapvetően ez egy hagyományos gyógymód, melyet generációról generációra adtak át egymásnak az emberek. A lucernapor helyett a jobb eredmények elérése érdekében ajánlatosabb a belőle készült tea fogyasztása.

 

Gyömbér

 

E csodanövény gyógyhatásai megszámlálhatatlanok. A gyömbértea és gyömbérőrlemény a legjobb ellenszer a köszvény okozta duzzanat lelohasztására. Indiában széles körben használatos.

 

Ginzeng ital

 

Segít a testünknek minden fajta stresszel megbirkózni. Hatóanyaga, a ginzenozidok, segítségével javítja a stressz tűrőképességet. A ginzeng tea csodákat művel a köszvénnyel is.

 

Ananász

 

Az ananász egy bromelain nevű anyagot tartalmaz, amely megakadályozza a duzzadást. Segít megemészteni a fibrint, ami a különböző köszvénytípusok okozója lehet.

 

Szezámmag

 

A szezámmag legfontosabb hatóanyaga a benne található ásvány és réz. A köszvény kialakulása alatt a táplálkozási igények megnőnek, de ez a réz segítségével helyrehozható.

 

Oregánó

 

Az oregánó egy erős antioxidáns, mely segít megelőzni a szabad gyökök okozta sejtkárosodást. A szabad gyökök száma nőhet a kor előrehaladtával, gyulladások valamint elfajult köszvény esetén.

 

 

 

Édesgyökér

 

Kortizonként működik és allergia-, illetve gyulladáscsökkentő hatású. Már régóta használt gyulladáscsökkentő.

 

Zeller

 

A nyers és főtt zeller nagyon jó gyógyszer a reumára. A zeller ásványokban gazdag és különböző részei több mint 25 gyulladáscsökkentő hatású összetevőt tartalmaznak.

 

Kurkuma

 

A kurkuma a leghasználatosabb gyógynövény Ázsiában, különösen Indiában. Nincs olyan betegség, amit kurkumával nem lehet gyógyítani. A kurkuma sárga festékanyagának, a kurkuminnak, jelentős gyulladáscsökkentő hatása van.

 

Kúszó fajdbogyó (keleti teabogyó)

 

A szárított gyógynövényt használjuk, a koncentrált olaj mérgező lehet.

 

Rozmaring

 

A rozmaringtea az ízületek karbantartására kitűnő gyógyszer. Az amerikai gyógyászatban nagyon népszerű orvosság.

 

Fűzfa

 

Salicin nevű anyagot tartalmaz, amely az aszpirin gyógynövény megfelelője. A fűzfabarkából készült tea ugyanúgy hat, mint az aszpirin: csökkenti a fájdalmat és a duzzanatot.

 

Angyalgyökér

 

Az európai népi gyógyászatban használt gyógyszer alkotórésze. A nyugati angyalgyökérnek 12 gyulladáscsökkentő hatású eleme van, valamint különböző görcsoldó és fájdalomcsillapító hatású elemei vannak.

 

Indiai tömjénfa

 

Ritka tulajdonságokkal rendelkező gyulladáscsökkentő hatása van. Olyan, mint egy nem szteroid gyulladáscsökkentő gyógyszer.

 

A felsorolt gyógynövények sora természetesen folytatódik, a megemlítettek mellett van még néhány hatásos gyógynövény az ízületi fájdalmak és gyulladások enyhítésére, mint például: ideggyökér, yucca-gyökér, nagy csalán, pirospaprika, cayenne-i bors, mustármag, bazsalikom, rövidágú poloskavész és mások.

 

Biztos vagyok benne, hogy azok, akiknek ízületi fájdalmaik vannak, máris kiszemeltek maguknak legalább egyet a felsorolt gyógynövények közül! Ne féljünk használni a természet kínálta gyógyszereket.


Az agy 5 tápláléka. Természetes agyfunkció javítók

 

Lehet olyan élelmiszereket fogyasztani amelyek egészségünket szolgálják, vagy lehet olyan ételeket választani, amelyek betegségeket gerjesztenek.

Hasonlóképpen lehet fokozni az agy teljesítményét, vagy lehet enni olyan ételeket, amelyek a szó szoros értelmében lebutitanak bennünket.

 

Melyik volt először? Az intelligencia vagy az egészséges étrend? Bár nem tudjuk biztosan, de határozott kapcsolat van az élelmiszerek megválasztása, valamint az agy működése között. Minél jobb a táplálékunk, annál élesebb az agyunk. Minél több cukrot és feldolgozott élelmiszereket fogyasztunk, koncentrációnk egyre zavarosabbá válik. Szóval, itt van néhány agytáplálék, amelyek segítenek a gondolkodásban és fokozzák a kognitív teljesítményt.

 


 

1. Dió

 

Nem véletlen, hogy a dió kinézetében hasonlít az agyra, érdekes az összeesés, mert kiváló forrása az agyműködést fokozó antioxidánsoknak. Egy tanulmány azt mutatja, hogy a dió drámai hatással van az agy információfeldolgozó és következtetés levonó képességére (interferenciális érvelés).

 

Más tanulmányok kimutatták, hogy egy olyan étrend amely több mint 2%-diót tartalmaz, képes visszafordítani az agy öregedést, és az életkorral összefüggő motoros és kognitív degenerációt.

 

2. Áfonya

Mindenféle adat áll már rendelkezésre az áfonya pozitív hatásairól. Tele vannak antioxidánsokkal, amelyek védenek a szabad gyökök károsító hatásaitól. Az áfonya megakadályozza az agyi degenerációt, és a memóriát drámaian képes növelni. Az egyik vizsgálatban a vizsgálati alanyok, akik a legtöbb fekete áfonyát és epret ettek “a memória csökkenést legalább 2,5 évvel késleltették összehasonlítva azokkal, akik nem fogyasztottak áfonyát.

 

3. Olivaolaj

Az olivaolaj, és különösen az extra szűz olívaolaj számos egészségügyi előnnyel rendelkezik, leginkább azért, mert jótékony, egyszeresen telítetlen zsírokkal van tele. Míg a húsokról és a teljes zsírtartalmú tejtermékekről ténylegesen kimutatták, hogy az agy gyorsabban öregszik tőlük, az egyszeresen telítetlen zsírok lassítják az agy öregedését. Egy tanulmány szerint, azon nők agya, akik egyszeresen telítetlen zsírokat fogyasztottak, körülbelül 6-7 évvel volt fiatalabb, mint biológiai koruk!

 

4. Kávé

Szintén az agyserkentő ételek közé sorolandó a kávé, amelyik a modern világ egyik legnépszerűbb itala és évezredek óta része az emberiség történelmének. A szabadkereskedelmi bio kávé nagy dolgokra képes az agy teljesítményének fókuszálásában. Fontos megjegyeznünk, hogy mértékletes kávéfogyasztás esetén annak egészségügyi előnyei csekély vagy semmiféle függőségi viszony kialakulása nélkül élvezhetők.

 

5. Víz

Ez a legtermészetesebb dolog, amit fogyaszthat. Testünk 61.8 %-ban vízből áll és a víz döntő fontosságú minden testi folyamatban. Víz nélkül az agy öregedése gyors ütemben zajlik. Egy 2011-es tanulmány kimutatta, hogy a kiszáradás valójában agyzsugorodást okoz!

Читать электронный журнал Космополитен, Бурда и другие.